BOTOKS, KWAS HIALURONOWY

Elastyczność skóry twarzy z biegiem lat zmniejsza się, co powoduje pojawienie się bruzd zwanych zmarszczkami. Nowoczesna medycyna estetyczna pozwala zminimalizować upływ czasu i przywrócić młody wygląd skóry czyli jej sprężystość i gładkość, a możliwe jest to dzięki zastosowaniu współczesnych wypełniaczy w postaci kwasu hialuronowego i botoksu.

Kwas hialuronowy

KWAS HIALURONOWY to polisacharyd - glikozaminoglikan, który jest naturalnym związkiem występującym we wszystkich organizmach żywych. Należy do najliczniejszej grupy związków występujących zarówno u bakterii, jak i człowieka. Naturalne pochodzenie tej substancji wpływa na bezpieczeństwo stosowanych preparatów.

Istotne zalety:
REGENERACJA SKÓRY. Kwas hialuronowy wywołuje produkcję kolagenu i elastyny, wiąże wodę w organizmie czym utrzymuje prawidłowy poziom nawilżenia tkanek i przyczynia się do opóźnienienia procesów starzenia i poprawy elastyczności skóry. W wieku ok 40 lat jego poziom zmniejsza się o połowę. Po 60 roku życia pozostaje już tylko około 10% pierwotnej zawartości kwasu hialuronowego.
FUNKCJA ESTETYCZNA. Kwas hialuronowy wprowadza się pod skórę w celu wypełnienia zmarszczek, powodując jej wygładzenie. Pod wpływem takiego zabiegu twarz odzyskuje jędrność  sprawiając, że skóra ma młody i wypoczęty wygląd.

Przeciwwskazania do zabiegu:
. Ciąża i laktacja,
. Infekcje lub procesy zapalne w okolicy obszaru poddawanemu zabiegowi,
. Czynna infekcja,
. Zmiany ropne,
. Leki sterydowe,
. Choroby w trakcie leczenia,
. Choroby immunologiczne z kręgu kolagenoz,
. Rozchwiana cukrzyca,
. Przyjmowanie antykoagulantów,
. Opryszczka czynna.

Zastosowanie:
. redukcja zmarszczek, szczególnie tych niepoddających się toksynie botulinowej,
. wypełnienia bruzd nosowo- wargowych,
. powiększenie ust,
. modelowanie konturów ust,
. zmarszczki czoła,
. poprawa i podkreślenie rysów twarzy (Wolumetria),
. wypełnienie ubytków pourazowych i tkanek
pooperacyjnych,
. ujędrnianie i odmładzanie skóry twarzy, dłoni, szyi.

Przebieg zabiegu
Przed przystąpieniem do wstrzykiwania, obszar poddawany zabiegowi jest zdezynfekowany roztworem antyseptycznym. Kwas hialuronowy wstrzykiwany jest w postaci krystalicznego i plastycznego żelu. Wprowadza się go do skóry przy użyciu jednorazowej strzykawki zaopatrzonej w bardzo cienką igłę, co powoduje znacznie zmniejszone dolegliwości bólowe. Działanie żelu po wstrzyknięciu w linie zmarszczki lub w usta polega na wiązaniu wody i powiększeniu objętości danej okolicy, wygładzając zmarszczki lub modelując kontur ust. Zabieg trwa około 15-20 minut w zależności od liczby iniekcji i ilości leczonych miejsc.

Objawy niepożądane
. Krwiaki i wybroczyny,
. Reakcje zapalne: rumień, zaczerwienienie, obrzęk, którym może czasem towarzyszyć ból przy dotyku,
. Zmiany w pigmentacji,
. Zmiany grudkowo-krostkowe,
. Nadwrażliwość i zmiany alergiczne - nie wymaga testów alergicznych,
. Zgrubienia, hiperkorekcja.

Objawy mają najczęściej charakter przemijający i ustępują w ciągu kliku dni

Botoks

"Botox" to nazwa handlowa oczyszczonej postaci toksyny botulinowej typu A, produkowanej przez bakterie Clostridium botulinum. Toksyna botulinowa podana pod skórę blokuje impulsy nerwowe, umożliwiając rozluźnienie mięśni odpowiedzialnych za powstawanie zmarszczek. Wszystkie inne funkcje skóry, takie jak wrażliwość skóry na dotyk, koloryt unerwienie, nie ulegają zmianie. Jest to proces odwracalny utrzymujący się od ok. 4 m-cy do ok. 6 m-cy lub dłużej.

Podstawowe zastosowania:
. Zmarszczki czołowe poprzeczne,
. Zmarszczki i gładzizny czoła (glabella),
. Boczne i środkowe uniesienie brwi,
. "Kurze łapki",
. Zmarszczki na nosie "królicze",
. Broda.

Przebieg zabiegu:
Przed przystąpieniem do wstrzykiwania, obszar poddawany zabiegowi jest zdezynfekowany roztworem antyseptycznym. Bardzo małą ilość preparatu rozpuszcza się w roztworze soli i bardzo precyzyjnie wstrzykuje w kilka miejsc na twarzy. Toksyna botulinowa wstrzykiwana jest do skóry przy użyciu jednorazowej strzykawki zaopatrzonej w bardzo cienką igłę, co powoduje znacznie zmniejszone  dolegliwości bólowe. Zabieg nie wymaga znieczulenia miejscowego i trwa około 15-20 minut w zależności od liczby iniekcji i ilości leczonych miejsc.

Przeciwwskazania do zabiegu:
. zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona),
. nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie),
. stosowanie następujących leków (okres od odstawienia: minimum 1 tydzień):
- aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.),
- aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina),
- D-penicylamina (Cuprenil),
- cyklosporyna,
- tubokuraryna, pankuronium, galamina,
- sukcynylocholina,
- linkomycyna, tetracyklina, polimyksyna,
. miejscowe infekcje skóry,
. ciąża, okres laktacji.

Po zabiegu
Pierwsze efekty można zaobserwować już po 2-3 dniach, natomiast na ostateczny efekt musimy poczekać ok 10 -14 dni.
Zaraz po zabiegu w miejscach iniekcji może pojawić się lekkie zaczerwienienie, które po chwili ustępuje. Można wrócić do codziennych obowiązków przy jednoczesnym zachowaniu zaleceń uzyskanych w gabinecie:
. nie masujemy miejsc poddanych zabiegowi,
. nie pochylamy głowy przez 4 kolejne godziny,
. nie śpimy przez 4 godziny,
. nie wolno latać w tym samym dniu samolotem.

Działania niepożądane
. ból w momencie iniekcji,
. małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia,
. zbytnie obniżenie brwi lub zbyt duże uniesienie w przypadku leczenia zmarszczek czołowych,
. mały, przejściowy obrzęk z pojawieniem się delikatnego mrowienia w miejscu iniekcji,
. nadmierne zwiotczenie mięśni (opadanie powieki, opadanie kącika ust),
. objawy grypopodobne, nudności, osłabienie mięśnia,
. ból głowy, ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego.

Reakcje te mają charakter przemijający, większość z nich ustępuje na ogół po kilku dniach. Efekt nadmiernego zwiotczenia mięśni może utrzymywać się 2 do 6 tygodni.

Powtarzanie zabiegów
Zabieg można powtarzać co około 6 m-cy.